Ürdün’de 1. Ve 2. Gün-Lut Gölü ve Akabe’de Plaj Keyfi

Gel gelelim Ürdün’de neler yaptığımıza.

Videosunu görelim derseniz:)

Lut Gölü nam-ı diğer Dead Sea

Öğleden sonra vardığımız Ürdün’ün Amman şehrindeki Kraliçe Aliye Havaalanı’ndan arabamızı alıp, paramızı bozdurup otelimize doğru yol almaya başladık. Yaklaşık bir bir buçuk saatlik bir yolculuktan sonra, ki yollarda yer yer kamerayla hız kontrolü yapılıyor, Dead Sea Spa Hotel’e vardık. Orta halli biraz eskice ama kendine ait plajı olan bir otel kendisi. Daha güzel bir otelde kalayım derseniz Kempinski güzel görünüyordu fotoğraflarda.

Yoldan Dead Sea manzaraları

Sonra acele acele mayolarımızı giyinip plaja koştuk. Peki neden?

Öncelikle Lut Gölü coğrafya derslerinden de hatırlayacağımız üzere yeryüzünün en alçak gölü. Bir tarafı Ürdün, bir tarafı İsrail. Zaten plajdan karşıya baktığınızda gördüğünüz yer de İsrail.

En alçak gölü olmasının yanı sıra ayrıca %28 ile %33 oranında değişen tuzluluk oranı ile dünyadaki en tuzlu üçüncü göl (merak edenler için diğerleri Antarktika’da Don Juan Gölü ve Afrika’da Asal Gölü). Peki bu tuzluluğun sonucu nedir derseniz işte budur:D

Yapmamanız gereken şey ise yüzmeye çalışmk. Yapmayın yüzmeye çalışmayın, çünkü denerseniz devrilieceksiniz ve o tuzlu su yüzünüze gözünüze girdiğinde epeyce bir yanacaksınız. Sakince sırt üstü kendinizi suya bırakın ve batmamanın keyifini çıkarın.

Bir de buranın çamurunun da cilde iyi geldiği ve kozmetik ürünlerde kullanıldığı iddiası var, ne kadar doğru bilemiyorum. Ama sürüp yıkadıktan sonra değişik yağlımsı, kaygan bir hissiyat bırakıyor onu söyleyebilirim.

Gökhan’ın Lut Gölü Canavarı

Ölü Deniz üzerinden İsrail’e karşı çok güzel bir günbatımı izleme şansını yakaldık biz de. Yalnız dikkat gün batımı saati itibariyle göle girmek yasak, planlarınızı yaparken aklınızda bulunsun.

Peki derseniz ki biz burada otelde kalmayacağız (ki bence vakit sınırınız yoksa illa burda kalmaya çok da gerek yok) nerede denize girebiliriz, ya otellerden günübirlik faydalanabilirsiniz, ya da Amman Beach’te 20-25 dinar karşılığında batmadan suya girme deneyimini yaşayabilirsiniz.,

Amman ve Lut Gölü civarındayken Amman’da Jerash antik kentini, mozaikleri ile ünlü Madaba’yı ve Hz. Musa’nın İsrailoğullarına vaadedilen toprakları gördüğü ve sonra da öldüğü Nebo Dağı’nı gezebilirsiniz. Biz malesef buralara gidemedik.

Wadi Mujib

Wadi Mujib içinde birkaç farklı seviyede ve seviyeye göre değişen seçeneklerle rehberli/rehbersiz kanyn yürüyüşü yapabileceğiniz, güzeller güzeli bir kanyon. Wadi Muji deniz seviyesinin 420 metre altında olup dünyadaki en alçak seviyeye sahip doğal rezerv imiş.

Biz de rehber gerektirmeyen zorlukta yaklaşık 2-3 saat sürecek olan Siq Trail rotasını yürümek üzere, güzelce hazırlanıp yola çıktık. Otelimizden 20 dakika uzaklıktaki kanyon girişine ulaştık.,

Rotalar ile ilgili bilgileri şu sitede bulabilirsiniz:

Not olarak belirteyim Siq Trail yapmak isterseniz 21 JOD artı %16 vergi.

Gelelim Wadi Mujib hayal kırıklığıma.. Tabii ki hayal kırıklığımın sebebi Wadi Mujib değil, biz gelmeden birgün önce yağan yağmur sebebiyle sular çok yükselmiş ve 4 gün boyunca yürüyüşe kapatılmış. Bunu duyan ve o anda zırıldamaya başlayan ben…

Sadece kapıdan içeri bakıp bakamayacağımız sorduk ve girebileceğimizi söylediler. İşte görüntü bu şekildeydi, bu yürüyüş inanılmaz içimde kaldı, siz giderseniz sular içinde yürüme şansını kaçırmayın derim.

Giremedik ama girebilecekler için tavsiyelerim, sırılsıklam olmaya hazır olun. Mutlaka ayağınızda ayakkabıyla gidin, terlikle çok zor olacaktır. Bir de su geçirmez bir çanta alın yanınıza eşya alacaksanız eğer, çünkü gerçekten su seviyesi mevsime göre değişecektir ama epey bir suya girme durumu olacaktır. Biz Decathlon’dan katlanan su geçirmeyen basit bir çanta almıştık ama kullanmak kısmet olmadı.

Akabe

Evet plan bozulunca dedik ki ne yapsak? Madem kanyon yok o zaman Akabe’ye gidip Kızıldeniz’de yüzmeye karar verdik. Yine düştük yollara. Yol üstünde birkaç kez kontrol noktası gördük, sabit noktalarda durdurup pasaport kontrolü yapıyorlar, seyyar olanlarda da bazen durduruyorlar, bazen durdurmuyorlar ama panik olacak bir durum yok, pasaportunuza bakıp belki bir iki soru sorup gönderiyorlar.

Yolda giderken nerede denize girebiliriz diye de baktık tabii ki ve Berenice Beach Club ‘ı bulduk.

Berenice Beach Club

Sonuçta Ürdün dediğimiz ülke ufacık bi yer. Akabe’ye gitmek de 3 saatimizi aldı. 3 saatin sonunda da Kızıldeniz’de yüzme fırsatı..Berenice Beach Club’a kişi başı 10 dinara girdik. İçeride havuz, duşlar, dalış yaptıran bir şirket, restaurant ve plajdan oluşan bir tesis var.

Burada yüzmek gibi bir planımız olmadığı için yanımızda gözlük, şnorkel vs. de getirmemiştik. Neyse ki plajda onları da kiralıyorlardı. Biz de 5’er dinar karşılığında şnorkel kiraladık ve iskeleden denize girdik. Ayakkabı veya paletimiz de olmadığı için girişte ayağımıza bir şeyler batabileceği izlenimi edindik, tedbirli olmak iyi olabilir.

Sonrası birkaç kulaçla rengarenk resifler, Nemolar (kendilerini ilk kez canlı görmenin heyecanı hala içimde 🙂 ), rengarenk balıklar falan filan. Anlatmakla olmaz, takın gözlüğünüzü bakın. Hatta varsa vaktiniz orda kalın bir gece ve denizin tadını çıkarın.

Biraz dikkatli bakarsanız merdivende hayatımda hiç görmediğim çok değişik bir balık var-Aslan balığıymış sanırsam

Hayatımda ilk defa denizde nemo gördüm

Dopçik balığı, bu arkadaşı da ilk defa gördüm 🙂

Bunlar sadece kıyıya çok yakın bir yerden şnorkelle gördüklerimiz, dalış yapmak mükemmel bir tecrübe olacaktır

Sonrasında denizden hevesimizi çok alamadan günbatımını Wadi Rum’da yapmak istediğimiz için toparlandık ve yola çıktık. Bir saatlik süren bir yolculuklukla Wadi Rum girişine vardık. Wadi Rum maceramız bir sonraki yazıda…

Diğer Ürdün yazıları için buyrunuz, tıklayınız..

Ürdün Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve Bütçe Durumu

Ürdün’de Ulaşım ve Konaklama

Ürdün’de 3. Gün-Wadi Rum Çölde Kamp ve Safari

Ürdün’de 4.gün-Ve beklenen an PETRA!