2018’de Neler Oldu?

Yılı kapattık epey de oldu ama bi bakalım mı bu sene bizim için nasıl geçmiş 🙂

1- Ocak

Nihan:

Aslında 31 Aralıkta eve döndüğümüz için bu seyahati de dahil etmemeye gönlüm razı gelmedi, Doğu Ekspresi ve Kars tabii ki. Kars özellikle Doğu Ekspresi ile tadına doyulmaz bir hal alıyor. Doğu Ekspresi yazılarına üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.

2- Şubat

Ocak ayı sonu ve Şubat ayı başı benim Cape Town’a gitmem ve aşık olmamla geçti. Penguen hastası olmamla birlikte başlayan yolculuk Cape Town’ın mükemmel bir şehir olması ve mutlaka bir daha gidilecek yerler arasına girmesiyle sonlandı. Cape Town yazılarını okumak için sizi şuraya alalım. Burada bilinmesi gereken epey bir şeyi bulabilirsiniz. Bir nevi Cape Town 101.

Lion’s Head’de Gün Batımı
Penguenlerle Aşk Yaşadığım Anlar:)

3-Mart

Nihan:

Bu sefer Antalya’da Runatolia’da 10k koşmaya gittik. Bu koşuyu yazacak fırsatım olmasa da diğer koşu yazılarına şuradan ulaşabilirsiniz. Nasıl koşmaya başladım, sıfırdan 10 km’ye nasıl çıktım gibi tecrübelerimi de yazdım.

Ayrıca kalan vakitte hızlıca bir kaleiçini de gezme fırsatı bulduk Antalya’da, çok keyifli olmuş etraf, mekanlar vs.

1 saat dakikada 5 dakikada bitirilmiş bir 10k:)
Antalya Kale İçi

Çise:

Ben de birkaç günümü Kitap Kulübü ile Amsterdam’da geçirmişim. En sevdiğim kahvecilere tekrar tekrar gitmişim. Amsterdam yazılarına buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Mart Sonunda da Hollanda’nin eeen kuzeyine gidip bir de oraları gezmişim. Sonsuzluğun ortasında…

4-Nisan

Nihan:

Nisanda Bolu Aladağ’da hayatımızın ilk kamp tecrübesini yaşadık. İlk defa kampa gidecekler için de ne öğrendiysem yazdım:) Yazımıza buradan ulaşabilirsiniz.

23 Nisan tatilini değerlendirmek için de kısa bir Edirne-Kırklareli gezisi yaptık. Tarihi Edirne’yi ardından İğneadayı ve longozları görme fırsatımız oldu.

Mecidiye Köprüsü
Mimar Sinan’ın Ustalık Eseri Selimiye Camisi

Ay sonunda da 1 Mayıs tatilini de değerlendirerek çok çok güzel şeyleri görmeme vesile olan Ürdün’e gidip Petra’yı gördüm, Lut Gölü’ne girdim, ilk defa Wadi Rum’da çölde yürüdüm, Akabe’de balıklarla yüzdüm:) Harikaydı! Ürdün yazılarına buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Yine bir 101 yazı dizisi diyebiliriz. Okumadan gitmeyin derim.

PETRA!!

5-Mayıs

Çise:

Mayıs benim Türkiye’de ufak bir operasyon için geçirdiğim ay.  Ama Ankara’da da 1 ay kaldığım için Nihancığımla sık sık görüştüğüm ay aynı zamanda.

Mayıs başında ufak bi kaçamak yapıp Diyarbakır’ı gezmişim.

Nihan:

Ortak arkadaşlarımızı alıp Nemrut’a gittik. Aslında Çise ile birlikte planladığımız bu geziye maalesef Çise dahil olamadı.

6- Haziran

Haziran’da da ufak bir kaçamakla Yedigöller’de kamp yaptık. Kamp detaylarına buradan ulaşabilirsiniz. Tatlı yağmurun altında çok çok keyifli bir kamptı:)

Manzara şahaneyi, sonbaharda gitmek hala kalabalık korkusuyla birlikte hayallerde:)

7- Temmuz

Çise:

Ofisten çok yakın bir arkadaşımın düğünü için bir haftayı Litvanya’da geçirdim ben Temmuz’da. Karay Türkleri’nin yaşadığı Trakai’ye gittim. Hep dinlediğim ama görme şansını yeni elde ettiğim Kaunas’ı gezdim. Yazısı çok yakında blog’da.

Temmuz sonunda eşim bana bir sürpriz yaparak evlilik yıldönümü hediyesi olarak beni sürpriz seyahate Disneyland Paris’e götürdü. Gitmeden önce bilmeniz gerek her şeyi şuradan okuyabilirsiniz. Disneyland Park detaylı gezi rehberine de üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.

8-Ağustos

Nihan:

Ağustos çok heyecanlı çünkü hayatımda çıktığım en uzun ve en uzak seyahatti. Önce bir hafta Küba’ya oradan da iki hafta Peru’ya gittik. İnanılmaz güzel, tecrübelerle, hayranlıklarla dolu günlerdi benim için. Küba gezisi öncesi bilmeniz gereken her şey ve Küba hikayelerine burayı tıklayarak, Peru maceralarına da şurayı tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Canım Küba! Vakit geç olmadan gidin görün:)
Her turistin Hayali Machu Picchu
5 günlük Machu Picchu’ya varan Salkantay Trekking anıları. Yazısını da mutlaka okuyun.

9-Eylül

Çise:

Eylül ayında en yakın arkadaşlarımdan birinin düğünü için yine Türkiye’deydik. Önce Konya’ya bebek görmeye gittik. Sonra da Cide’ye düğüne.

10-Ekim

Nihan:

Ekim başında biraz da seyahatsizlikten sıkılmalar gelince Ankara yakınlarındaki Şahinler Milli Parkı’na kamp yapmaya gittik. Ankara’dan kaçmak için fırsat arıyorsanız güzel bir tercih olacaktır.

Gece fotoğraf çekmeyi çok çok seviyorum.

Çise:

Ben de bir arkadaşımızın oğlunu alıp Utrecht yakınlarındaki hayvanat bahçesine pandaları göremeye gitmişim. Bu konuda biraz hassas olduğum için pek hayvanat bahçesine gitmiyorum aslında ama bu hayvanat bahçesi biraz özel bir hayvanat bahçesi ve pandaların koruma altında olduğu bir yer.

Ekim sonunda kardeşim beni ziyarete gelmiş ve biz Hollanda’da olmanın avantajını kullanarak Gent ve Antwerp’e gitmişiz. Bunların da yazıları çok yakında blog’da.

11- Kasım

Çise:

Kasım ayı yine bir kitap kulübü aktivitesi ile Budapeşte’ye ve Prag’a giderek geçti. Budapeşte, son zamanlarda en çok etkilendiğim şehirlerden biri oldu. Yazısı yine çok yakında blogda.

Neden bu yazılar yok sorusunun cevabı da yine Kasım ayında. Ben işim  için PMP sınavına hazırlandım ve bu ay sonunda sınavı geçerek sertifikamı aldım. Sınav zor olmasa da çalışma süreci oldukça meşakkatli ve çok zaman isteyen bir süreç. Ama yazılar yolda.

12-Aralık

Bu ay bizim için çok güzel oldu. Hep güzel haberler aldık.

Çise:

Ben sınav yüzünden yapamadığım deniz tatili için Umman’a gittim ve beklediğimden çok farklı, çok çok daha güzel bir ülke buldum. Rüya gibi bir tatil geçirdim. Umman Gezi Rehberi – Gitmeden bilmeniz gereken her şey ve Umman Gezi Rehberi- Nereleri Gezdik yazılarına üzerlerine tıklayarak ulaşabilirisiniz.

Çise&Nihan (En sevdiğimizden:))

Döner dönmez valizimi boşaltmadan yeni bir valiz yapıp haftasonu için Berlin’e, Nihan’ın yanına gittim. Nihan Berlin’de daha uzun kaldı ve bol bol müze gezdi. Yılı birlikte noktalamış olduk.